Sunday 20 October 2013

The Knowledge of Mat Kilau

Mat Kilau once studied to a "wali Allah" namely Paloh Tukku regarded scholar in Terengganu. As Malay’s hero and warrior, Mat Kilau had many practice such as spells, incantations oaths, prayers, isim, and martial arts to defend themselves and to kill the enemy. Mat Kilau was a Malay hero who fought, never gave up despite losing their lives to mobilize change.

Here are the practices that he ever had:
·       First Practice : For immune (safe from enemy weapons)

Bismillah Lam Zat Kam sifat Lam Ghat rohku jaga-jaga Ya Hu Ujud Allah Ya Hu Rahimallah Ya Hu sifat Allah Ya Hu Ya Allah hai Jibril Israfil Izrail Mikail hadangkan aku selitkan nyawa di dalam kandang La ilaha illa Allah binasa Allah binasa aku tiada binasa Allah tiada binasa Aku menyelamatkan aku Allah Muhammad bersertaku dengan berkat La ilaha ilLa Allah Ahlikum Nabaz si berkat besi sampai semua yang bernyawa tidak dapat menentang mataku aku berdiri di dalam kandang La ilaha ilLa Allah dengan berkat guru-guruku La ilaha illa Allah

·       Second Practice : Knowledge of invisibility

     Wa Atbaaka Palaka Kun suaraku Kairun rahsiaku hai alam akulah yang bernama Nakad yang tiada berlawan Satakun AH AH AH Summun Bukmum Bania Bikum (3 kali) Ah lenyap aku di dalam zat Allah Ah hilang aku di dalam zat Allah Ah senang aku di dalam zat Allah Ah ghaib aku di dalam badan Zat Allah yang tiada bersifat AH AH AH HU
·       Third Practice : For strong and gallant

     Hai Besi Putih Besi Khursani Besi Pelilit di pinggangku Kuat aku seperti Saidina Ali Gagah aku seperti Saidina Hamzah Alhamdu, Alhamdu, Alhamdu Jangan engkau makan hati yang putih Engkau makan darah dan daging Jikalau engkau makan hati yang putih Derhaka engkau kepada Allah,Hai Kaddam Kuddim Keluarlah engkau daripada tempat yang jahat Ketujuh petala langit dan ketujuh petala bumi Keluarlah engkau daripada tempatnya Berkat doa La ilaha Illa Allah Muhammad rasulullah(Catatan : ibu jari pegang buah pinggang, urut ke depan tiga kali)
·       Fourth Practice : Protect yourself and relieve body 

Khursani menggantikan diriku Khursani menggantikan nyawaku Alung memaling badanku yang menjadikan Nabi Adam Mustajab bagiku siang dan malam dengan berkat doa La ilaha Illa Allah

Strands of advance letters in the book of Mat Kilau:





No comments:

Post a Comment